יום שני, 28 בפברואר 2011

מכתב התמיכה בקצב - המשך

אני מודה לקוראים של הבלוג שסיפקו לי חומר קריאה והאזנה ליומיים האחרונים. אני אנסה לסכם את התובנות שלי מההתפתחויות האחרונות.

אז דבר ראשון נתחיל עם נוסח המכתב (מכאן):
ב´ה ירושלים עקו´ת תו´ת בב´א ו אדר א תשע´א
לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו
מר משה קצב נר´ו שלו´

חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת,
מראש עד סוף. ויקו למשפט... וכרש´י שם.

אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה, וגם אם תתמהמה,
בוא תבוא, ויכלמו כל רודפי שקר.

כל העם היושב בציון, נאנח ונאנק תחת עול המדי-ה המרעיל את חיינו,
ומצפה להשבת הטהרה לחיינו הציבוריים,
ומייחל ליום שיוסר העוול ויאיר אור האמת והצדק,
ואז רבים רבים יגאלו וישמחו איתך.

ויבטחו בך יודעי שמך כי לא עזבת דורשיך ד´.

בכבוד רב ובהערכה רבה כאז כן עתה

הרב אלישע וישליצקי, החתום על המכתב, הסביר שסוף שיעור שנתן במכון מאיר מה הערכים עומדים מאחורי המכתב. להאזנה - כאן (בערך מ1:30), לשכתוב הדברים - כאן. במשפט אחד הרב וישליצקי אומר שהתקשורת משקפת מציאות לא אמיתית ומעוותת, ומכיוון שבית המשפט גזר את דינו של קצב בגלל המחול התקשורתי - אזי יש למחות. לדבריו המשפט העיקרי במכתב הוא כנראה זה: "כל העם היושב בציון, נאנח ונאנק תחת עול המדי-ה המרעיל את חיינו". תשפטו אתם אם זה אכן המשפט העיקרי במכתב. אינני יודע אם כך דרכו הרגילה של הרב וישליצקי לדבר, אך היה נשמע מדבריו שהוא כלל לא התעניין במה כתוב במכתב, והוא חתם רק בגלל שאמרו לו לחתום.

הרב שלמה אבינר מפרט את דעתו וטעמיו בשיעור בפני תלמידים הנמצא כאן. לדברי הרב אבינר אין להאמין לבית המשפט שהרשיע את קצב משלוש סיבות:
א. בית המשפט הוא ערכאות.
ב. בית המשפט מוטה ע"י התקשורת.
ג. השופט גוי.

הרב אבינר גם עמד על כך שעל פי דיני הראיות, הראיות במשפט קצב אינן מספיקות להרשיע.

בהמשך השיעור הרב אבינר מצהיר שהוא לא רואה שום בעיה לדון בכל דין שהוא בפני בית דין רבני. לשאלת התלמידים איך בדיוק זה יתבצע לא נשמעה, לפחות לדידי, תשובה משכנעת.

לאור דבריו, האם אנחנו צפויים למכתב נוסף בקרוב על זכותו של אליאור חן?

האם דבריו של הרב אבינר מסבירים את המכתב לקצב? אם יש עניין למחות כנגד עוולות בית המשפט, מה טעם יש בשליחת "מכתב פרטי" לקצב?

לסיום העניין ומכיוון שהנושא עלה, לתועלת הקוראים אני ממליץ להכיר את מאמרו של מו"ר הרב יהושע בן-מאיר על "ראיה נסיבתית במשפט העברי".

ועוד דבר לסיום, אחד הקוראים ביקש פוסט על אובדן האימון ברבנים. על אף שיש לי מה לומר בנושא אובדן האימון, אני לא חושב שזה בהכרח קשור לנושא מכתב התמיכה בקצב. האם מישהו כאן יכול לומר בכנות שהוא איבד אימון ברבנים בעקבות הפרשה הזו דווקא?

אין תגובות: