יום שלישי, 9 בדצמבר 2008

הבית היהודי והליכוד

אני מברך על בחירתו של הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי. בעיני הוא מבטא את התגלמות החזון שמפלגת הבית היהודי צריכה לקדם. על אף שיש כאלו שטוענים שאין זה נכון לשים אדם שהרבה מהציבור לא מכירים בראש המפלגה, אני סבור שאדם בעל קורות חיים מרשים כפי שיש לרב הרשקוביץ בתוספת נבחרת רצינית במקומות הגבוהים של המפלגה יכול לגשר גם על החסרון הזה.
הבוקר אמור לעלות באתר המפלגה אפשרות להצביע עבור שאר המועמדים למפלגה, כל שצריך לעשות זה להרשם באתר וזה מקנה את הזכות להביע דעה מי צריך להיות במקום ריאלי במפלגה. הועדה הציבורית המרכיבה את הרשימה אינה חייבת לפעול כפי שהציבור יצביע, ואף על פי כן מתן האפשרות לציבור להביע את דעתו זה צעד חשוב ולדעתי כדאי לנצל זאת. אני מתכוין להצביע עבור מועמדים שיש להם ניסיון בניהול ופחות ל"אנשי רוח", כי זה לדעתי התכונה החשובה ביותר הנצרכת לחברי הכנסת. את פן "אנשי הרוח" אני חושב שהרב הרשקוביץ ימלא בצורה מספקת ושאר חברי הכנסת צריכים להיות אנשי עשייה ולא אנשי מחשבה. לאתר מפלגת הבית היהודי. [אגב, לא יזיק שהאתר של המפלגה יהיה קצת יותר אטרקטיבי: צריך להיות ברור למשתמש כבר במבט ראשון מה הוא צריך לעשות, מה הדברים החשובים שהוא יראה וכד'. כמו כן: צריך לעשות עבודה קצת יותר מכובדת בהצגת המועמדים לרשימה, מינימום (שנכון לאתמול בערב לא היה קיים) זה הצגת תמונה ומספר מילים של קורות חיים וחזון.]

גם רשימת הליכוד לכנסת נראית מבטיחה. משה פייגלין נכנס למקום ריאלי אך לא מאיים מבחינת נתניהו. דווקא המקום שאליו הגיע פייגלין, מקום עשרים, יאפשר לו לדעתי לבסס את עצמו כחלק אינטגראלי של הליכוד, דבר שישחק לטובתו בעתיד. גם חוץ מפייגלין רשימת הליכוד לכנסת נראית כרשימה אידיאולוגית די ימנית ואפילו נציגות מכובדת לחובשי הכיפות (אני מכליל בין נציגות חובשי הכיפות גם נשים דתיות). גם דחיקתו של עוזי דיין אל מחוץ למקומות הריאליים היא טבעית וטוב שכך קרה.
ברכותיי לציפי חטובלי על הצלחתה המרשימה להכנס למקום ה18 ברשימה. מלכתחילה חשבתי שהיה עדיף שציפי תחכה עוד כמה שנים עד שתכנס לפוליטיקה, אך בסופו של דבר אין ספק שהיא עדיפה על פני פנינה רוזנבלום שהתמודדה על אותה משבצת. אני מאחל לה הצלחה מרובה בגוב האריות הפוליטי.

אין תגובות: